Povinně zveřejňované informace

I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy

1. Název

Statutární město Ostrava-městský obvod Poruba

2. Důvod a způsob založení

Statutární město Ostrava – městský obvod Poruba byl konstituován na základě Zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, jako městský obvod statutárního města, jehož území se člení na městské obvody. Jako organizační jednotka města plní městský obvod Poruba některé funkce obce s rozšířenou působností. Samostatnou působnost statutárního města Ostravy, tedy i městského obvodu Poruba jako veřejnoprávní korporace, vymezuje Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Statutární město uspořádalo své vnitřní poměry ve věcech správy města Obecně závaznou vyhláškou č. 14/2013, Statutem města Ostravy, v platném znění.

4. Kontaktní spojení

Sídlo úřadu:                Klimkovická 55/28, 708 56 Ostrava-Poruba
Telefon – ústředna:    +420 599 480 111
Webové stránky:         poruba.ostrava.cz
E-mail:                            posta@moporuba.cz
ID datové schránky:   xpkbv55

Podatelna

Elektronická podatelna

Centrální spisovna (archiv): Ukrajinská 1533/13, 708 00 Ostrava-Poruba
                                                        Telefon: 725 475 455

 


Daňová informační schránka

Statutární město Ostrava-Úřad městského obvodu Poruba (dále jen SMO-ÚMOb Poruba) tímto informuje daňové subjekty, že orgány SMO-ÚMOb Poruba, které jsou v postavení správce daně, nejsou technicky vybaveny ke zřizování a provozování daňových informačních schránek ve smyslu § 69 a násl. daňového řádu a proto neposkytují službu daňových informačních schránek.


 

Úřední hodiny pro veřejnost

pondělí a středa

8:00–12:00

13:00–17:00 

 

Prosíme občany, aby upřednostňovali písemný, elektronický či telefonický kontakt před osobním ve všech případech, kdy je to možné.

 

 

Ověřování podpisů a listin, ohlašovna trvalých pobytů, Czech POINT

pondělí a středa

8:00–12:00

13:00–17:00 

úterý a čtvrtek

POUZE PRO OBJEDNANÉ KLIENTY

 ---

Objednat se lze na tel. čísle 599 480 111 nebo na e-mailu posta@moporuba.cz, případně přes datovou schránku xpkbv55.

 

Podatelna

pondělí a středa

8:00–12:00

13:00–17:00 

úterý, čtvrtek, pátek

8:00–12:00

---

Mimo úřední hodiny lze dokumenty podat prostřednictvím poštovní schránky umístěné u vstupu do radnice na Klimkovické ulici.

 

Pokladní hodiny

budova „A“, Klimkovická 55/28 (jsou zde přijímány veškeré platby od občanů – nájmy, poplatky, kauce aj.) 

pondělí a středa

8:00–12:00

13:00–17:00

úterý a čtvrtek

8:00–12:00

---

 
5. Bankovní spojení

Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s.
Číslo účtu: 1649335379/0800

6. IČ obce

IČO: 00845451

7. DIČ

DIČ: CZ00845451 (od 1. 4. 2009)

9. Žádosti o informace

Způsob poskytování žádostí o poskytnutí informace se řídí zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a Zásadami pro poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, vydanými usnesením Rady městského obvodu Poruba č. 3336/RMOb1418/92 ze dne 29. 8. 2018.

Způsoby podání žádosti:
- ústně
- písemně

Místa podání žádosti:
- podatelna Úřadu městského obvodu Poruba
- elektronická podatelna posta@moporuba.cz
- jednotlivé odbory Úřadu městského obvodu Poruba (ústní žádost)

Pro podání žádosti je možno využít formulář

 

10. Příjem návrhů, petic, stížností, žádostí a dalších podání

Návrhy, petice, podněty, stížnosti, žádosti aj. se podávají
- písemně na podatelně Úřadu městského obvodu Poruba, Klimkovická 55/28, 708 56  Ostrava-Poruba
- ústně u příslušného odboru Úřadu městského obvodu Poruba
- elektronickou poštou na adresu posta@moporuba.cz

11. Opravné prostředky

Rozhodnutí o právech a povinnostech osob vydávaná v samostatné nebo přenesené působnosti městského obvodu Poruba se řídí ustanoveními

  • Zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění,
  • Zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění,
  • speciálních zákonů.

Odvolání je možno podat písemně nebo ústně do protokolu, a to na podatelně Úřadu městského obvodu Poruba, elektronické podatelně posta@moporuba.cz a na jednotlivých odborech Úřadu městského obvodu Poruba (odvolání učiněná ústně do protokolu). Pro podání odvolání nejsou k dispozici žádné formuláře.

Odvolání proti rozhodnutí v režimu správního řádu

  1. odvolací lhůta činí 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, nestanoví-li speciální zákon jinak,
  2. odvolání se podává u orgánu, který napadené rozhodnutí vydal,
  3. odvolání musí obsahovat náležitosti uvedené v § 37 odst. 2 a § 82 odst. 2 správního řádu:
  • musí být uvedeno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje,
  • fyzická osoba uvede jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, příp. jinou adresu pro doručování,
  • fyzická osoba – podnikatel uvede v podání, které souvisí s podnikatelskou činností, jméno a příjmení, popř. dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání, identifikační číslo, adresu místa podnikání, popř. jinou adresu pro doručování,
  • právnická osoba uvede název nebo obchodní firmu, identifikační číslo, adresu sídla, popř. jinou adresu pro doručování,
  • označení správního orgánu, jemuž je určeno,
  • podpis osoby, která jej činí,
  • údaje o tom, proti kterému rozhodnutí odvolání směřuje,
  • rozsah, v jakém rozhodnutí napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo,
  • další náležitosti, které stanoví zákon,

4. odvolání je nutné podat v potřebném počtu stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis.

Odvolání proti rozhodnutí v režimu daňového řádu

  1. odvolání lze podat do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje, a to i před doručením tohoto rozhodnutí,
  2. odvolání se podává u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno,
  3. odvolání musí obsahovat náležitosti stanovené § 112 odst. 1 daňového řádu:
  • označení správce daně, který napadené rozhodnutí vydal,
  • označení odvolatele,
  • číslo jednací, případně číslo platebního výměru nebo jinou jednoznačnou identifikaci rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje,
  • uvedení důvodů, v nichž jsou spatřovány  nesprávnosti nebo nezákonnosti napadeného rozhodnutí,
  • označení důkazních prostředků k tvrzením o skutkovém stavu, která jsou uvedena v odvolání,
  • návrh na změnu nebo zrušení rozhodnutí.

 

12. Formuláře
14. Předpisy

  • Přehled nejdůležitějších právních předpisů, kterými se řídí městský obvod Poruba při výkonu samostatné a přenesené působnosti

  • Vyhledávání předpisů ve Sbírce zákonů na stránkách Ministerstva vnitra České republiky

 

15. Úhrady za poskytování informací

Sazebník úhrad 

1. Pořízení kopií a tisků:

   a) Černobílé kopie a tisk
       formát A4 jednostranný                                        1,00 Kč
       formát A4 oboustranný                                         2,00 Kč
       formát A3 jednostranný                                        2,00 Kč
       formát A3 oboustranný                                         3,00 Kč

   b) Barevné kopie a tisk
       formát A4 jednostranný                                          4,00 Kč
       formát A4 oboustranný                                           7,00 Kč
       formát A3 jednostranný                                          8,00 Kč
       formát A3 oboustranný                                         14,00 Kč

   c) Skenování
       formát A4 jednostranný                                        1,00 Kč
       formát A3 jednostranný                                        2,00 Kč

    d) Kopie a tisk v jiných formátech
    za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu bude účtována skutečná cena za pořízení     kopie nebo tisku u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou bude statutární     město Ostrava – městský obvod Poruba povinen uhradit

    e) Informace obsažené v publikacích a tiskovinách
    v případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných statutárním     městem Ostrava – městským obvodem Poruba se výše úhrady stanoví ve výši ceny za     příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku

 

2. Opatření technických nosičů dat
    1 ks CD disk                                                        5,00 Kč
    1 ks DVD disk                                                      7,00 Kč
    jiný technický nosič dat                                        ve výši pořizovací ceny

 

3. Odeslání informací žadateli
    náklady na poštovní služby                                   dle platných tarifů poskytovatele
                                                                                 poštovních služeb

 

4. Mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
    za každou započatou hodinu mimořádně               220,00 Kč
    rozsáhlého vyhledávání jedním zaměstnancem

 

5. Licenční odměna za oprávnění informaci užít
Není-li výše licenční odměny určena zvláštním právním předpisem nebo smlouvou, určí se její výše obdobně jako výše úhrady podle tohoto sazebníku.

 

Tento sazebník byl schválen Radou městského obvodu Poruba 29. 8. 2018 usnesením číslo 3336/RMOb1418/92.

 

16. Seznam organizací

Seznam organizací zřízených městským obvodem Poruba

 

      17. Výroční zprávy podle Zákona č. 106/1999 Sb.
      18. Odpovědi na žádosti o informace podle Zákona č. 106/1999 Sb.
      19. Licenční smlouva podle § 46 a násl. autorského zákona

      Licenční smlouva není uzavřena.

       

      III. Informace zveřejňované podle Zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

      S účinností od 1. 9. 2017 v  souladu s ustanovením § 13 odst. 1 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění zákona č. 14/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, se stává ústředním orgánem státní správy pro střet zájmů, i evidenčním orgánem pro všechna oznámení veřejných funkcionářů, s výjimkou soudců, Ministerstvo spravedlnosti.

      Každý má právo bezplatně nahlížet prostřednictvím veřejné datové sítě v rozsahu stanoveném zákonem č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, v platném znění, do registru oznámení. Oznámení veřejných funkcionářů uvedených v § 2 odst. 1 uvedeného zákona jsou dostupná bez předchozí žádosti. Do oznámení veřejných funkcionářů uvedených v § 2 odst. 2 uvedeného zákona je možné nahlížet na základě žádosti.

      Žádost musí obsahovat v případě fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a v případě právnické osoby obchodní firmu nebo název, identifikační číslo osoby a sídlo, a údaje o fyzické osobě, která jedná v zastoupení právnické osoby, a její oprávnění jednat v zastoupení právnické osoby. Žádost musí dále obsahovat jméno, popřípadě jména a příjmení veřejného funkcionáře, nebo funkci veřejného funkcionáře a právnickou osobu nebo její orgán nebo organizační složku, ve které veřejný funkcionář působí. Žádost lze podat

      a) prostřednictvím provozovatele poštovních služeb,
      b) elektronicky prostřednictvím elektronické adresy podatelny správce registru oznámení,
      c) elektronicky prostřednictvím datové schránky.

      Po ověření žádosti pro umožnění přístupu do registru oznámení udělí Ministerstvo spravedlnosti žadateli uživatelské jméno a přístupové heslo, které bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne obdržení žádosti, doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou žadatele, prostřednictvím elektronické pošty nebo prostřednictvím datové schránky žadatele. Uživatelské jméno a přístupové heslo do registru oznámení jsou platné po dobu 6 měsíců ode dne jejich prvního použití. Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru oznámení je zakázáno.

       

      V. Daňová informační schránka


      Úřad městského obvodu Poruba tímto informuje daňové subjekty, že orgány Úřadu městského obvodu Poruba, které jsou v postavení správce daně, nejsou technicky vybaveny ke zřizování a provozování daňových informačních schránek ve smyslu § 69 a následujících daňového řádu, a proto neposkytují službu daňových informačních schránek.