Prodloužená Rudná? Snad už v roce 2015
Stavba prodloužené Rudné je zásadním dopravním projektem pro rozvoj Poruby. Odkloní značnou část především těžké nákladní dopravy a uleví lidem, kteří bydlí na ulicu 17. listopadu. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura na návštěvě v Ostravě slíbil, že od konce roku 2015 by lidé měli po nové cestě dojet až do Opavy.
Na výstavbu prodloužené Rudné čekají obyvatelé Poruby už od roku 1994, kdy tehdejší vláda přislíbila, že tento projekt bude považovat za svou prioritu. Celých osmnáct let trvalo, než se začalo s přípravnými pracemi, nyní to ale vypadá, že Porubané se už brzy dočkají. Ministr dopravy Zbyněk Stanjura při své návštěvě Ostravy slíbil, že do konce roku 2015 bude zprovozněna celá silnice I/11 z Ostravy do Opavy. „Předpokládáme, že nastávající tři stavební sezony se bude pracovat s maximálním nasazením a na konci roku 2015 by měla být průjezdná nejen prodloužená Rudná, ale celá silnice I/11,“ uvedl ministr.
Úsek prodloužené Rudné měří necelých sedm kilometrů a stát by měl téměř tři miliardy korun. „Je to komunikace životně důležitá především pro Porubu a její občany. Mělo by dojít k výraznému zklidnění situace co se týče hluku a prachu a omezení dopravy na páteřních komunikacích obvodu,“ dodal Zbyněk Stanjura.
Městský obvod Poruba považuje stavbu za prioritní pro další rozvoj města a v minulosti vyvíjel spoustu akcí na podporu tohoto projektu. Inicioval například petici, kterou během několika dní podepsalo sedm tisíc lidí. „Už jen to ukazuje, že prodloužené Rudná je tématem, které Porubany zajímá. Silnice odlehčí především lidem v okolí ulice 17. listopadu, po které denně projede téměř 20 tisíc aut. Tato situace je neudržitelná. Dotýká se tisíců lidí, kteří bydlí v okolních domech, poblíž je i nemocnice a vysoká škola,“ upozornil na problémy místostarosta Petr Jedlička. „Z území obvodu by nová cesta měla odklonit především tranzitní kamionovou dopravu a tím snížit emise. Poruba je dlouhodobě považována za obvod s nejčistším ovzduším v našem městě, nárůst automobilové dopravy se na něm ale negativně projevuje. A prodloužená Rudná by měla situaci radikálně zlepšit,“ dodal Petr Jedlička.
Nová silnice také výrazně zkrátí cestu mezi Ostravou a Opavou. Od roku 2015 by Porubanům neměla trvat déle než patnáct minut.