Waldorfská základní škola a střední škola

Základním rysem waldorfské pedagogiky je snaha o rozvoj člověka v jeho celistvosti (holistické pojetí výchovy a vzdělávání). Pojetí vzdělávání ve škole tedy vychází z potřeb osobnostního rozvoje, vyučované předměty nejsou cílem, ale prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti mladého člověka. Přístupy waldorfské pedagogiky pak vytvářejí prostředí podporující tvořivost, iniciativu a aktivitu, spolupráci a rozvíjení sociálních vztahů.

Vyučování se děje především osobním spoluprožíváním dění při výuce, myšlenkovým zpracováváním poznatků a sebepoznáváním. Žáci ve vyučování řeší problémové úkoly. Do vyučování je zařazována projektová, skupinová, kooperativní a individuální, výuka. Učitelé podněcují žáky ke kladení otázek, diskuzím, vzájemné výměně zkušeností, ke kritickému myšlení.

https://waldorfostravaporuba.cz/