Oddělení financí a rozpočtu
Řeší:
- sestavuje návrh rozpočtu, sestavuje tříletý rozpočtový výhled jako základní podklad pro sestavování ročních rozpočtů,
- provádí finanční vypořádání a sestavuje závěrečný účet,
- vede účetnictví o vlastním hospodaření,
- zpracovává stanovené účetní výkazy,
- zpracovává finanční analýzy,
- zabezpečuje styk s peněžními ústavy,
- zřizuje a zrušuje účty v peněžních ústavech,
- provádí hotovostní styk,
- koordinuje přípravu a průběh inventarizace majetku a závazků města a spolupracuje v této věci s ostatními odbory Úřadu městského obvodu Poruba a příspěvkovými organizacemi,
- vede centrální evidenci daňových dokladů (faktur),
- vykonává veřejnosprávní kontroly u žadatelů o veřejnou finanční podporu nebo u příjemců veřejné finanční podpory dle §9, odst. 2 Zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole) – kontrola dotací.