Ostrava řeší venkovní reklamu přímo v obvodech. Vydalo i nařízení o regulaci

13/2 2020

Ostrava se připojila k řadě měst, které se pustily do řešení problematiky tzv. reklamního smogu. Město připravilo  projekt Ostrava 360° – Kvalitní venkovní reklama ze všech úhlů, jehož cílem je kultivace veřejného prostoru a zamezení šíření nevkusné a často také ilegální reklamy. Od ledna 2020 ve městě navíc platí nařízení o regulaci reklamního smogu.

Ostrava řeší venkovní reklamu přímo v obvodech. Vydalo i nařízení o regulaci

Zdroj: www.ostrava360.cz

Zásady nařízení o regulaci reklamního smogu jsou určeny majitelům provozoven a podnikatelům, ale platí také pro kulturní instituce a jednotlivé městské obvody. Právě v těch se od prosince minulého roku konají  komentované obhlídky v terénu. „Chceme, aby reklama ve městě byla čitelná, přehledná, vkusná, a tím pádem také efektivní. Vedle soukromých podnikatelských subjektů jsou to právě městské instituce nebo městské obvody, kdo může veřejný prostor svým přístupem k venkovní reklamě estetizovat,“ doplnila náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

Cílem obhlídek v největších ostravských obvodech je konkrétně poukázat na nevhodné příklady venkovní reklamy ve veřejném prostoru a najít řešení pro jejich nápravu. Komentované obhlídky se již konaly v Moravské Ostravě a Přívoze nebo v Porubě. Zaměřily se například na světelné obrazovky, bannery zakrývající velké části fasád domů, billboardy nebo označení provozoven a jejich výloh.

Manuál umísťování reklamy i plné znění  nařízení pro regulaci reklamního smogu a další informace jsou k dispozici na www.ostrava360.cz. Všichni živnostníci, kterých se nařízení týká (vedle kulturních institucí a městských organizací či obvodů) obdrželi nařízení do datových schránek v listopadu 2019.

Město zřídilo dotační program podporující obnovu reklamního označení provozoven. Jejich majitelé tak mají možnost čerpat na ni dotaci až do výše 30 tisíc korun.

 

Zdroj: Magistrát města Ostravy