Nájemníci si vše potřebné vyřídí z domova
Od začátku roku funguje v Porubě portál nájemníka. Lidé, kteří bydlí v obecních bytech, si vše potřebné mohou vyřídit elektronicky třeba přímo ze svého obývacího pokoje.
Nesvítí vám na chodbě světlo? Máte rozbité vchodové dveře nebo vám nezvoní zvonky? Chtěli byste změnit zálohy na energie? Pokud bydlíte v bytě městského obvodu Poruba, není to žádný problém. Rozhodně nemusíte nikam volat či dokonce chodit. Stačí se připojit do portálu nájemníka a vše nahlásit online.
„Portál funguje od začátku letošního roku. Je to nástavba programu, který využíváme pro správu domů a firma ho pro nás speciálně upravila. Je přehledný, uživatelsky přívětivý a věřím, že lidem ušetří spoustu práce,“ uvedl místostarosta Jan Dekický.
Aplikace má dvě roviny. „Ta první je technická a právě tam mohou lidé hlásit nefunkční věci. A pak je tady rovina osobní. V ní lidé najdou svou nájemní smlouvu, zjistí, kolik lidí je v bytě přihlášeno i řadu dalších zajímavých věcí. Třeba si tímto způsobem můžou zvýšit či snížit zálohy,“ poznamenal místostarosta.
Portál se postupně plní požadavky nájemníků. Zatím ale naráží na jedno omezení. „U nových nájemníků, se kterými jsme smlouvy uzavřeli nedávno, máme e-mailové adresy. U spousty lidí nám tento kontakt schází a nemáme tak možnost zaslat jim přístupové heslo do portálu. Postupně si databázi doplňujeme, ale chtěl bych požádat nájemníky, kteří ještě nemají do aplikace přístup a chtěli by ji využívat, aby se ozvali odboru bytového hospodářství a správy budov. Stačí nahlásit svůj e-mail a my zajistíme vše ostatní,“ dodal místostarosta.
Elektronizace komunikace přes portál je pro nájemníky bonus, který jim ušetří čas a cesty na úřad. Stále ale fungují i stávající metody komunikace. Pořád je možné vyřídit své věci telefonicky či osobní návštěvou.