Poruba už podruhé zjišťuje, jak jsou lidé spokojeni s kvalitou škol
Jak se nám žije v naší škole? To je otázka, kterou městský obvod Poruba už podruhé položil žákům druhého stupně, učitelům, odborným pracovníkům a rodičům. Stejně jako loni i tentokrát budou výsledky sloužit ke zlepšení kvality a atmosféry ve školách a školkách.
Ilustrační foto: archiv ÚMOb Poruba
Porubské školy a školky mají v Ostravě velmi dobrý zvuk a využívají je nejenom místní, ale i děti ze širokého okolí. Cílem Poruby je, aby se kvalita škol neustále zvyšovala. Jedním z nástrojů je i dotazník „Jak se nám žije v naší škole“, který vedle dětí, učitelů a odborných pracovníků mohou už podruhé vyplnit i rodiče.
„Celoporubský průzkum nám umožňuje sledovat, jak jsou se svou školou spojené děti, rodiče i kantoři. Minulý rok byla spokojenost rodičů s mateřskými školami devětaosmdesát procent, učitelek jednadevadesát procent, na základních školách bylo rozhodně nebo spíše spokojeno osmdesát procent rodičů, šestasedmdesát procent žáků druhého stupně, čtyřiaosmdesát procent učitelů a sedmaosmdesát procent odborných pracovníků,“ uvedl místostarosta Martin Tomášek.
Zajímavé bude sledovat, jak se do dotazníku promítne aktuální situace. Zatímco v loňském školním roce strávily děti na distanční výuce pouze několik měsíců, letos to byl v podstatě celý školní rok a do lavic se vracejí až v poslední době.
„Komplikovaná doba, preventivní opatření umožňující návrat dětí do škol, která část rodičů nepřijala, distanční výuka představující větší zátěž pro všechny zúčastněné, to všechno mohou být faktory ovlivňující výslednou míru spokojenosti. Přesto doufám, že většina respondentů chápe, že dotazník nemá být hromosvodem všeho, co na nás v současnosti doléhá. Pro práci škol totiž představuje důležitou zpětnou vazbu, s níž budou následně pracovat,“ informoval místostarosta Martin Tomášek.
Dotazník je anonymní a dobrovolný, možnost jeho vyplnění bude mít každý, kdo patří do některé ze jmenovaných skupin. Pilotně se mohou do šetření zapojit i žáci nižších tříd, než je pátá, rozhodnutí i zajištění smysluplného procesu v tomto případě zůstává na řediteli základní školy.