Při opravě tramvajové trati použili antivibrační rohož
Přání vedení obvodu, aby při rekonstrukci tramvajové trati na ulici 17. listopadu využil technologie, které snižují vibrační, a tím pádem i hlukovou zátěž pro obyvatele okolních domů, Dopravní podnik Ostrava vyslyšel. Použil antivibrační rohož z polyuretanu. Pomoci by mělo i uložení kolejnic na pryžových podložkách o celkové tloušťce 12 milimetrů.
Pokládání antivibrační rohože. Foto: DPO
Podle ředitele technického úseku Dopravního podniku Ostrava (DPO) Martina Chovance bude skladba svršku kolejí zcela standardní. Pod částí trati, která zasahuje do uliční výstavby s hromadným bydlením – od zastávky Fakultní nemocnice – však bude nově na pláň trati položena antivibrační rohož. Poprvé v Ostravě bude použita rohož vyšší kvality, z polyuretanu.
„Docílíme tak snížení vibrací z provozu tramvajové trati do okolí, což by se mělo projevit i snížením hlučnosti. Obojímu pomůže také uložení kolejnic na pryžových podložkách o celkové tloušťce 12 milimetrů. Opět budou z kvalitní vulkanizované pryže, ne z recyklátu,“ ubezpečil Martin Chovanec.
Nabízí se otázka, zda bude tramvajový provoz skutečně tišší, když po novém úseku trati stále budou jezdit staré vozy. „Nová konstrukce svršku se vždy pozitivně projeví snížením hlučnosti. Samozřejmě, optimální je dosáhnout co nejvyššího synergického účinku – nové progresivní konstrukce trati a nových tramvají. Toto řešení chceme nabídnout s novou tramvajovou tratí na osmý porubský obvod, kde bychom si díky tomu, že by šlo o novostavbu, mohli dovolit ještě progresivnější konstrukci trati,“ odpověděl ředitel technického úseku DPO.