Stížnosti a petice

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stížnosti a petice

  2. Základní informace k životní situaci

    Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věci ochrany svých zájmů, nebo upozorňují na nedostatky či závady, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů, nebo kterým poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu. Za stížnost se považují rovněž podněty, oznámení či jiné písemnosti sloužící k ochraně zájmů podatele nebo upozorňující na nedostatky či závady, jejichž řešení náleží do působnosti uvedených orgánů.

    Peticí je takové písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost, se kterým se občané obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věcech veřejného či jiného společného zájmu, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů.

     

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let.
    Právnická osoba.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Stížnost nemá předepsanou formu, nicméně musí z ní být patrné, proti komu nebo proti čemu směřuje, které konkrétní věci se týká, případně co se navrhuje.

    Petice musí mít písemnou podobu a musí být opatřena jménem, příjmením a bydlištěm toho, kdo ji podává. Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru s uvedením jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výrobu v této věci zastupovat.

     

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Stížnosti lze ústně, písemně, elektronicky či prostřednictvím datové schránky.

    Podněty nebo závady ve veřejném prostoru (zeleň, nepořádek v ulicích, vady na chodnících či komunikacích aj.) lze zadat prostřednictvím aplikace https://cistaova.ostrava.cz/.

    Petice musí mít písemnou formu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    U odborů Magistrátu města Ostravy dle věcné příslušnosti, u  úřadů městských obvodů statutárního města Ostravy a Městské policie Ostrava.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Útvar interního auditu, finanční kontroly, stížností, peticí a podnětů
    Úřad městského obvodu Poruba
    Vřesinská 1/8
    708 56  Ostrava-Poruba

    Úřední hodiny:
    pondělí a středa     8:00–12:00     13:00–17:00

     

    Ing. Michaela Spurná
    vedoucí útvaru interního auditu, finanční kontroly, stížností, peticí a podnětů, centrální evidence stížností a peticí
    +420599480280 217 / Poruba, budova A
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Nejsou požadovány.
    Stěžovatel může dle uvážení doklady předložit současně se stížností či jiným podáním.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář není stanoven.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Nejsou stanoveny.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Stížnosti se vyřizují bez zbytečného odkladu do 60 dnů ode dne jejich doručení.

    Petice musí být vyřízena do 30 dnů ode dne doručení.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Dotčené odbory Magistrátu města Ostravy, úřady městských obvodů, případně další zainteresované subjekty.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Nejsou požadovány.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Petice nelze vyřídit elektronickou poštou.

    Stížnosti v režimu správního řádu lze podat v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem prostřednictvím elektronické podatelny: posta@moporuba.cz

    Ostatní stížnosti lze zaslat na stejnou elektronickou adresu: posta@moporuba.cz 

    Podněty nebo závady ve veřejném prostoru (zeleň, nepořádek v ulicích, vady na chodnících či komunikacích aj.) lze zadat prostřednictvím aplikace https://cistaova.ostrava.cz/.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
    • Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (EU) 2016/679 ze dne 24. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nelze uplatnit, pouze lze podat opakovanou stížnost, pokud obsahuje nové skutečnosti nebo konkrétní informace, zakládající důvod pro přijetí opatření.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Nejsou stanoveny.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    31.01.2024

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno