Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích. Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na místních komunikacích III. a IV. třídy a na veřejně přístupných účelových komunikacích povoluje příslušný správní úřad po projednání s Policií České republiky - Dopravní inspektorát.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Osoba v jejímž zájmu nebo z jejíhož podnětu, by mělo dojít k úpravě dopravního značení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Žadatel vyplní a podá návrh na podatelnu městského obvodu Poruba na stanovení místní (trvalé) / přechodné (dočasné) úpravy dopravního značení včetně příloh. Následně je vyhotoveno Opatření obecné povahy (dále jen OOP), které se zveřejňuje na úřední desce Úřadu městského obvodu Poruba po dobu 15. dnů. OOP nabývá účinnosti pátým dnem po vyvěšení.
    Realizaci si provádí žadatel sám po doručení Opatření obecné povahy.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti k příslušnému správnímu úřadu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Statutární město Ostrava
    Úřad městského obvodu Poruba
    odbor dopravy 
    Klimkovická 55/28
    708 56 Ostrava-Poruba

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    K žádosti je třeba doložit

    - přehlednou situaci se zakreslením stávajícího a požadovaného nového umístění nebo zrušení dopravního značení,
    - vyjádření Policie České republiky, Dopravního inspektorátu, Výstavní 55, Ostrava-Vítkovice,
    - aktuální výpis z obchodního nebo živnostenského rejstříku,
    - plnou moc k vyřizování úředních záležitostí,
    - souhlas vlastníka veřejně přístupné účelové komunikace.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za stanovení dopravního značení se nevybírá žádný poplatek.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Délka vyřízení žádosti o stanovení místní úpravy provozu (dopravního značení) je 90 dnů ode dne doručení žádosti. Délka vyřízení žádosti u přechodného dopravního značení je 30 dnů od podání žádosti. V případech, kdy se dopravní značení dočasně zakáže nebo omezí stání nebo zastavení silničních vozidel je lhůta pro vyřízení žádosti 60 dnů.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • vlastník (správce) komunikace
    • Policie České republiky - Dopravní inspektorát
    • případně dotčené organizace, orgány nebo občané
  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychlené odstranění případných nedostatků a vad žádosti.
    Žadatel je povinen dodržovat podmínky stanovení místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    e-mail: beata.stepanova@moporuba.cz
    e-mail městského obvodu Poruba: posta@moporuba.cz
    datová schránka, ID: xpkbu55

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    18.09.2023

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno