Vymáhání pohledávek bytového fondu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Vymáhání pohledávek bytového fondu

  2. Základní informace k životní situaci

    Předmětem vymáhání jsou pohledávky městského obvodu, odboru bytového hospodářství a údržby budov vůči fyzickým a právnickým osobám, které vznikly ze smluvních vztahů. Jedná se o:

    • dlužné nájemné z pronájmu bytů a nebytových prostor vč. příslušenství;
    • dlužné nájemné z pronájmu bytů a nebytových prostor vč. příslušenství zajištěné exekučním titulem.

     

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Fyzická a právnická osoba (dlužník, popř. povinný), která je způsobilá k právním úkonům nebo její zákonný zástupce (s plnou mocí).

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    zaplacení pohledávky

    • na pokladně Úřadu městského obvodu Poruba, Klimkovická 55/28, 708 56 Ostrava-Poruba
    • prostřednictvím bankovního převodu na účet městského obvodu Poruba
    • poštovní poukázkou A

    uznání dluhu dle ust. § 2053 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

    • sepsání záznamu o jednání s dohodnutou splátkou dluhu

    uzavření dohody o splátkách dluhu na vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu

    ostatní - např. prominutí dluhu (poplatků a úroků z prodlení)

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Neprodleně kontaktovat zaměstnance pohledávek bytového fondu odboru bytového hospodářství a údržby budov, kancelář č. 426, ÚMOb Poruba, Klimkovická 55/28, Ostrava-Poruba.

  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Odbor bytového hospodářství a údržby budov

    Úřední hodiny:

    pondělí             8:00–17:00

    středa               8:00–17:00

    Kateřina Krhutová
    pohledávky bytového fondu
    +420599480730 426 / Poruba, budova A
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občanský průkaz nebo jiný doklad prokazující totožnost.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů;
    • Nařízení vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje  výše úroků z prodlení a poplatku z prodlení podle občanského zákoníku;
    • OZV č. 14/2013, Statut města Ostravy
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Odbor bytového hospodářství a údržby budov

  24. Kontaktní osoba
    Bc. Petra Lehká
    vedoucí odboru bytového hospodářství a údržby budov
    +420599480800 415 / Poruba, budova A
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    01.01.2012

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    02.02.2024

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace