Opravy a údržba bytového fondu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Opravy a údržba bytového fondu

  2. Základní informace k životní situaci

    Opravy a údržbu bytového a nebytového fondu SMO–MOb Poruba, zajišťuje odbor bytového hospodářství a údržby budov v souladu s platnými právními předpisy a dle finančních prostředků určených pro příslušný kalendářní rok.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Nájemce dotčeného bytu nebo nebytového prostoru.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Uzavřená platná nájemní smlouva k bytu nebo nebytovému prostoru.

    Žádost o opravu podaná osobně, telefonicky, popř. e-mailem.

    "Žádost o souhlas vlastníka domu k provedení stavebních úprav v bytě" - ZDE

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podat informaci o vzniklé závadě:

    • prostřednictvím internetové aplikace iDES
    • příslušnému domovníkovi:
    ULICEJMÉNOE-MAIL

    Dělnická

    318,319,320,325,383,385,389,391 

    Anita Holberg González

    Skautská 428-435

    Marek Holberg
    Havlíčkovo náměstí 741 Dalibor Řezníček
    U Oblouku 511/1, 501/2-5 Martin Hora
    U Oblouku 501/6-11 Naděžda Bilíková
    Slavíkova 1762 Jaroslav Müller

    Opavská 768

    Dvorní 763

    Hlavní třída 583

    Lukáš Vrabel
    Jilemnického nám. 908
    Nálepkovo nám. 939
    Hlavní třída 867
    Veronika Soudková
    Dům s pečovatelskou službou
    Astra, Průběžná, Harmonie
    Jiřina Kočí
    • v ostatních případech osobně na odbor bytového hospodářství a údržby budov Úřadu městského obvodu Poruba, Klimkovická 55/28, Ostrava-Poruba, 3. patro, kancelář č. 411; Martina Chaloupecká, tel. č. 599 480 712, e-mail:
  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Odbor bytového hospodářství a údržby budov

    Úřední hodiny:

    pondělí             8:00–17:00

    středa               8:00–17:00

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občanský průkaz, platnou nájemní smlouvu, telefonní kontakt na osoby, jichž se opravy týkají (pro urychlení je možné pořídit fotodokumentaci závady a zaslat e-mailem).

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář žádosti o souhlas vlastníka domu k provedení stavebních úprav v bytě/nebytovém prostoru je k dispozici v kanceláři č. 411 nebo ZDE.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou stanoveny.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    -

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    -

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Pro případné odstranění závad požadujeme zpřístupnění bytu/nebytového prostoru v dohodnutých termínech.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
    • Zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon
    • Nařízení vlády č. 308/2015
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Při porušení povinností hrubým nebo zvlášť závažným způsobem, je pronajímatel oprávněn nájem bytu vypovědět, popřípadě nájemní smlouvu neprodloužit.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    02.02.2024

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno