Opravy a údržba bytového fondu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Opravy a údržba bytového fondu

  2. Základní informace k životní situaci

    Opravy a údržbu bytového a nebytového fondu SMO–MOb Poruba, zajišťuje odbor bytového hospodářství a údržby budov v souladu s platnými právními předpisy a dle finančních prostředků určených pro příslušný kalendářní rok.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Nájemce dotčeného bytu nebo nebytového prostoru.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Uzavřená platná nájemní smlouva k bytu nebo nebytovému prostoru.

    Žádost o opravu podaná osobně, telefonicky, popř. e-mailem.

    "Žádost o souhlas vlastníka domu k provedení stavebních úprav v bytě" - ZDE

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podat informaci o vzniklé závadě:

    • prostřednictvím internetové aplikace iDES
    • příslušnému domovníkovi:
    ULICEJMÉNOE-MAIL

    Dělnická

    318,319,320,325,383,385,389,391 

    Anita Holberg González

    Skautská 428-435

    Marek Holberg
    Havlíčkovo náměstí 741 Dalibor Řezníček
    U Oblouku 511/1, 501/2-5 Martin Hora
    U Oblouku 501/6-11 Naděžda Bilíková
    Slavíkova 1762 Jaroslav Müller

    Opavská 768

    Dvorní 763

    Hlavní třída 583

    Lukáš Vrabel
    Jilemnického nám. 908
    Nálepkovo nám. 939
    Hlavní třída 867
    Veronika Soudková
    Dům s pečovatelskou službou
    Astra, Průběžná, Harmonie
    Jiřina Kočí
    • v ostatních případech osobně na odbor bytového hospodářství a údržby budov Úřadu městského obvodu Poruba, Klimkovická 55/28, Ostrava-Poruba, 3. patro, kancelář č. 411; Martina Chaloupecká, tel. č. 599 480 712, e-mail:
  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Odbor bytového hospodářství a údržby budov

    Úřední hodiny:

    pondělí             8:00–17:00

    středa               8:00–17:00

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Občanský průkaz, platnou nájemní smlouvu, telefonní kontakt na osoby, jichž se opravy týkají (pro urychlení je možné pořídit fotodokumentaci závady a zaslat e-mailem).

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář žádosti o souhlas vlastníka domu k provedení stavebních úprav v bytě/nebytovém prostoru je k dispozici v kanceláři č. 411 nebo ZDE.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou stanoveny.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    -

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    -

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Pro případné odstranění závad požadujeme zpřístupnění bytu/nebytového prostoru v dohodnutých termínech.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
    • Zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon
    • Nařízení vlády č. 308/2015
  16. Jaké jsou související předpisy

    -

  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Při porušení povinností hrubým nebo zvlášť závažným způsobem, je pronajímatel oprávněn nájem bytu vypovědět, popřípadě nájemní smlouvu neprodloužit.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  26. Popis byl naposledy aktualizován

    02.02.2024

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace