Radnice

Poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel

  2. Základní informace k životní situaci

    Obyvateli lze na základě žádosti poskytnout údaje vedené k jeho osobě v informačním systému evidence obyvatel a k osobě blízké. V informačním systému evidence obyvatel se vedou údaje o státních občanech České republiky, o osobách, které pozbyly státní občanství České republiky a o cizincích, kteří jsou matkou, otcem, popř. jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana. 

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    • Obyvatel starší 15 let
    • zákonný zástupce za obyvatele mladšího 15 let
    • za obyvatele, který má jmenovaného opatrovníka a není způsobilý k jednání, opatrovník
    • člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem
    • zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele

     

     

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Postup upravuje § 8 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů.

    Obyvateli mohou být z agendového informačního systému evidence obyvatel poskytnuty pouze údaje vedené k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytují pouze údaje uvedené v § 3 odst. 3 písmena t) až v) zákona, tj. např. datum, místo a okres úmrtí. Osobou blízkou se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner. 

    Údaj o osvojení poskytuje pouze Ministerstvo vnitra obyvateli staršímu 18 let.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti o poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel u příslušného úřadu. V žádosti obyvatel uvede

    • jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení
    • rodné číslo, nemá-li přiděleno rodné číslo, datum narození
    • číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu, umožňujícího elektronickou identifikaci, v případě, že žadatel není držitelem takového dokladu, uvede číslo svého jiného dokladu vydaného podle zvláštního právního předpisu
    • adresu místa trvalého pobytu.

    Žádost opatří úředně ověřeným podpisem. Povinnost úředního ověření neplatí, pokud obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k poskytování údajů.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    O poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel lze požádat:

    a) elektronicky na formuláři, zpřístupněném Ministerstvem vnitra dálkovým přístupem, který žadatel po vyplnění opatří zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky a čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu, a to u:

    • obecního úřadu obce s rozšířenou působností
    • krajského úřadu
    • Ministerstva vnitra, odboru správních činností

    b) nebo osobně na:

    • ohlašovně
    • obecním úřadě obce s rozšířenou působností
    • krajském úřadě
    • Ministerstvu vnitra, odboru správních činností
    • prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT), v tomto případě musí obyvatel provést svoji autentizaci pomocí občanského průkazu

    c) nebo v listinné podobě s podpisem úředně ověřeným na:

    • ohlašovně
    • obecním úřadě obce s rozšířenou působností
    • krajském úřadě
    • Ministerstvu vnitra, odboru správních činností
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podáním žádosti na kterékoliv ohlašovně, obecním úřadě obce s rozšířenou působností, krajském úřadě, Ministerstvu vnitra, odboru správních činností.
     
    Ve správním obvodu statutárního města Ostrava: 
     - na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností, Gorkého 2, Ostrava-Moravská Ostrava
     - na ohlašovně úřadů městských obvodů:  
    Hošťálkovice, Hrabová, Krásné Pole, Lhotka, Mariánské Hory a Hulváky, Martinov, Michálkovice, Moravská Ostrava a Přívoz, Nová Bělá, Nová Ves, Ostrava-Jih, Petřkovice, Plesná, Polanka nad Odrou, Poruba, Proskovice, Pustkovec, Radvanice a Bartovice, Slezská Ostrava, Stará Bělá, Svinov, Třebovice, Vítkovice
    - na ohlašovně obecních úřadů:
    Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vřesina, Zbyslavice a Vratimov
     

    Úřední hodiny oddělení matričního odboru vnitřních věcí Úřadu městského obvodu Poruba Klimkovická 55/28 708 56  Ostrava-Poruba:

    pondělí a středa:            8:00–12:00     13:00–17:00

    úterý a čtvrtek     8.00–12.00 (pouze pro objednané klienty)

    On-line objednání zde

     

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Platný doklad totožnosti.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Můžete použít tuto "Žádost".

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za poskytnutí osobních údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel uhradí občan správní poplatek ve výši 50,- Kč za každou i započatou stránku výpisu. Správní poplatek lze uhradit osobně na přepážce ohlašovny, případně po získání údajů k platbě bezhotovostním převodem nebo poštovní poukázkou.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Obvykle je žádost vyřízena bezodkladně.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou stanoveny.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Žádost je možno podat elektronicky na formuláři, zpřístupněném Ministerstvem vnitra dálkovým přístupem, který žadatel po vyplnění opatří zaručeným elektronickým podpisem, nebo podá prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nejsou stanoveny.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce nejsou stanoveny.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    matriční oddělení odboru vnitřních věcí Úřadu městského obvodu Poruba

  24. Kontaktní osoba
    Pavla Bestová
    ohlašovna, Czech POINT, ověřování
    +420599480429 209 / Poruba, budova A
    Ivana Ďurišová, DiS.
    ohlašovna, Czech POINT, ověřování
    +420599480425 210 / Poruba, budova A
    Eva Hašková
    ohlašovna, Czech POINT, ověřování
    +420599480427 224 / Poruba, budova A
    Ing. Marie Sieragová Miléřová
    ohlašovna, Czech POINT, ověřování
    +420599480428 210 / Poruba, budova A
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    26.01.2024

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    29.01.2024

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace