Zprostředkování kontaktu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zprostředkování kontaktu
-
Základní informace k životní situaci
Občan starší 15 let (dále jen "kontaktující osoba") podá písemnou žádost o zprostředkování kontaktu s jiným občanem (dále jen "kontaktovaná osoba").
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Občan starší 15 let.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ministerstvo vnitra pokud jednoznačně identifikuje kontaktovanou osobu, zašle jí informaci o zprostředkování kontaktu obsahující jméno, popř. jména, příjmení a adresu místa trvalého pobytu nebo jiné kontaktní údaje kontaktující osoby a důvod pro zprostředkování kontaktu, pokud jej kontaktující osoba uvedla. Ministerstvo dále sdělí kontaktující osobě, že její kontaktní údaje byly předány kontaktované osobě.
V případě, že nelze kontaktovanou osobu jednoznačně identifikovat, nemá trvalý pobyt na území České republiky a zároveň nemá evidován údaj o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti, nebo zemřela, sdělí Ministerstvo vnitra tuto skutečnost kontaktující osobě. V případě, že kontaktovaná osoba zemřela a byla vůči kontaktující osobě osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner), sdělí kontaktující osobě též údaj o datu, místu a okrese (státu) úmrtí.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti o zprostředkování kontaktu, v žádosti občan uvede své
- jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení
- adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje
- důvod zprostředkování kontaktu
Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, příp. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu. V žádosti může prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner).
Žádost opatří úředně ověřeným podpisem; povinnost úředního ověření neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k přijetí žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
O zprostředkování kontaktu lze požádat na kterémkoliv
- matričním úřadě,
- obecním úřadě obce s rozšířenou působností,
- krajském úřadě,
- Ministerstvu vnitra, odboru správních činností.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Na kterémkoliv matričním úřadě, na obecním úřadě obce s rozšířenou působností, na krajském úřadě a na Ministerstvu vnitra.
V Ostravě:- na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností, Gorkého 2, Ostrava-Moravská Ostrava- na Úřadech městských obvodů pověřených vedením matrik:- Mariánské Hory a Hulváky
- Moravská Ostrava a Přívoz
- Ostrava-Jih
- Polanka nad Odrou
- Poruba
- Radvanice a Bartovice
- Slezská Ostrava
- Stará Bělá
- Svinov
- Vítkovice
Úřední hodiny oddělení matričního odboru vnitřních věcí Úřadu městského obvodu Poruba, Klimkovická 55/28, Ostrava-Poruba:
pondělí a středa 8.00–12.00 13.00–17.00úterý a čtvrtek 8.00–12.00 (pouze pro objednané klienty)
On-line objednání zde
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Občan předkládá občanský průkaz nebo cestovní pas.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis „Žádost o zprostředkování kontaktu“ lze získat u
- Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí,
- úřadů městských obvodů statutárního města Ostravy, pověřeným vedením matrik,
- Krajského úřadu Moravskoslezského kraje,
- Ministerstva vnitra, odboru správních činností.
Vzor tiskopisu je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
Písemná žádost o zprostředkování kontaktu nemusí být podána na uvedeném tiskopise. -
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za zprostředkování kontaktu uhradí občan správní poplatek ve výši 500,- Kč, a to formou
- kolkové známky v hodnotě 500,- Kč,
- v hotovosti při podání žádosti na úřadě,
- zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, jako variabilní symbol se použije číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem, specifický symbol 433 a jako zprávu pro příjemce uvede své jméno a příjmení.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká nárok na vrácení správního poplatku. -
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou požadovány.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost je možno podat elektronicky, musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem anebo dodána prostřednictvím datové schránky fyzické osoby.
Ke zprostředkování kontaktu slouží Žádost o zprostředkování kontaktu . -
Podle kterého právního předpisu se postupuje
-
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů,
-
zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
-
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
Pavla Bestová
ohlašovna, Czech POINT, ověřování+420599480429 209 / Poruba, budova A Ivana Ďurišová, DiS.
ohlašovna, Czech POINT, ověřování+420599480425 210 / Poruba, budova A Eva Hašková
ohlašovna, Czech POINT, ověřování+420599480427 224 / Poruba, budova A Ing. Marie Sieragová Miléřová
ohlašovna, Czech POINT, ověřování+420599480428 210 / Poruba, budova A -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
29.01.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace